ساخت دستکش رباتیک که می تواند قدرت بینایی را به نابینایان برگرداند
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان موفق به تولید دستکش رباتیکی شده اند که برای افراد نابینا و آنهایی که از اختلالات بینایی رنج می برند امکان مشاهده از طریق لمس اشیا را فراهم کند.

 یانتائو شن که رهبری این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد طراحی فروشگاه اینترنتی در خصوص این محصول جدید عنوان می کند:"در ابتدا طرح و فرم دست فرد مورد نظر را اسکن می کنیم و دستکشی رباتیک متناسب با اندازه و حالت دست وی تولید می شود. سپس، دوربین هایی با رزولوشن بالا و چندین سنسور الکتریکی و مکانیکی نیز به این دستکش اضافه می شوند. بدین ترتیب فرد با لمس اشیای پیرامون خود و با کمک بازخوردهای لمسی و صوتی که از طریق این دستکش به وی منتقل می شود، می تواند شکل، اندازه و موقعیت جسم مورد نظر را شناسایی کند."

 این دستکش پیشرفته حاصل تلاش محققانی از دانشگاه های Arkansas و Nevada است و از وزنی بسیار سبک در مقایسه با دستکش های معمولی برخوردار است و با ترکیبی از سنسورهای لمسی، حسگرهای دما، میکروفون های بسیار کوچک و دوربین های پیشرفته می تواند دنیای جدیدی را پیش روی افراد نابینا و کم‌بینا باز کند.

 گفتنی است این محصول در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه قرار دارد و هنوز زمان دقیقی برای عرضه این دستکش‌ها به بازار فاش نشده است.

یانتائو شن در پایان عنوان کرد:"این دستگاه نه تنها به افرادی که از اختلالات بینایی رنج می برند، کمک خواهد کرد، بلکه می توان از این فناوری در بسیاری از حوزه های مختلف رباتیک نیز استفاده کرد."طراحی فروشگاه اینترنتی




:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: